ביקורת במה • ואז במילותיו של רבי אמנון ממגנצא – קולו של פריד נדם

דוד לזר | צילום סטילס: בעריש פילמר 5 Comment on ביקורת במה • ואז במילותיו של רבי אמנון ממגנצא – קולו של פריד נדם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הזדמנות להצדיע לגרעיני התיישבות תורניים בפריפריה אינה מעשה שבכל יום, על אחת כמה וכמה כאשר ההזדמנות מלווה במופע מוזיקלי של אגדת הזמר החסידי, אברהם פריד.

אלפים רבים השתתפו ביום חמישי האחרון במופע ראשון לשנה זו של גדול הזמר החסידי אברהם פריד באצטדיון העירוני בעיר לוד.

המופע שעסק סביב הרפרטואר המופלא של הימים הנוראים – רשם כמה דרמות שעוד יזכרו הייטב בקרב המשתתפים הרבים שמלאו את האצטדיון הענק.

20150920075906

אחד המשתתפים סיפר לאתר 'קול חי' כי כבר בהגיעו למקום הוא הבין כי בלבול מה מתרחש בעמדת איסוף הכרטיסים, "כאוס נוראי התרחש באיסוף הכרטיסים, כאשר אלפי אנשים צבאו על הקופות, כרטיסים חולקו ללא דרישת הזדהות, וזה הוביל לאובדן של הרבה כרטיסים רשומים ומוזמנים מראש", לדבריו, הוא הזמין 8 כרטיסים לגוש המרכזי, אך אלה לא נמצאו בקופות כשהגיע לאוספם.

משתתף נוסף סיפר לאתר 'קול חי כי "אמנם הצלחתי למצוא את הכרטיסים שהזמנתי מראש, אך בגלל הבלבול הגדול שהיה בכניסה לאולם נגרם עיכוב גדול ועד שנכנסתי לאיצטדיון עצמו המקומות שלי נתפסו על ידי המון שסירב להתפנות בתואנה ש׳אף אחד לא יושב במקום המסומן בכרטיסו׳, למרות שקראתי לסדרן, הוא לא הואיל לעזור לי ולפנות את מקומי".

המופע, שהחל באיחור אופנתי, נפתח במחרוזת שמחה, כאשר פריד מלווה בתזמורת הקבועה שלו בניצוחו של יובל סטופל. פריד נטל את המיקרופון ואמר לקהל כי "למרות שאנחנו במופע סליחות, יהיו לנו הערב הרבה שירי שמחה", אמר והסביר כי "אם בכל המצוות אנו מצווים לעבוד את השי״ת בשמחה, על אחת כמה וכמה במצוות התשובה".

20150920075905 (1)

למרות האירועים הרשלניים לכאורה שנרשמו עד כה – הרגע הדרמטי באמת הגיע רק עכשיו.

חושך באולם. דממה. דמותו של פריד עטופה בטלית – נראתה במרכז הבמה. התזמורת החלה לנגן את יצירת המופת 'ונתנה תוקף' בלחנו של יאיר רוזנבלום על מילותיו של רבי אמנון ממגנצא, כשקולו של פריד מצטרף אליה בדרמטיות.

כשהגיע פריד אל המילים 'ותשב עליו באמת' קולו נדם ובאופן מפתיע הוא לא הצליח 'להתיישב' על הצליל הנכון. הקהל אף הוא השתתק וציפה במתח לבאות.

למרות שבניסיון השני – הצליח פריד לחזור לצלילים המקוריים של היצירה, מכאן והילך האירוע הסתיים באופן מעשי.

בשיר הבא נטל המנצח סטופל את המיקרופון ובאופן חריג ביצע את השיר 'רק תפילה' במקומו של פריד הצרוד, לא אחרי שאף הוא התנצל על 'צרידות מדבקת', כלשונו.

"למרות הרגע המביך לכאורה – פריד יצא גדול מהסיפור", אמרו משתתפים באירוע לאתר 'קול חי', הוא המשיך בחינניות רבה, שלהב את הקהל לשיר יחד אתו, ובכעין מופע קריוקי המשיך את ההופעה כאשר הקהל והמקהלה מסייעים לו", אמרו הנוכחים.

כנראה, שהסוד הגדול של פריד לא טמון רק בקולו אלא גם באישיותו, ההוכחה הגדולה לכך היא העובדה שלמרות שקולו לא היה כתמול שלשום – עדיין הקהל לא הרפה מהערצתו אליו.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    הביקורת על חלוקת הכרטיסים לא קשור לפריד. ..קשור למארגנים של הציונות הדתית

  2. 4

    עשיתם עסק מפאשלה אחת, לא? נכון, הוא נתקע בצליל ההוא, ממש זיוף לא נעים, אבל אחר כך הוא המשיך לשיר נפלא, גם אם בקול טיפונת יותר צרוד. אולי אפילו טיפה יותר עשיר. אני לא מעריצה שרופה של אברהם פריד אבל הוא ביצע את השיר המדהים הזה יפה, אז אני לא רואה למה אמרו שמכאן ואילך האירוע הסתיים וכו'. לפי מה ששמעתי כאן זה לא היה ככה. גמר חתימה טובה לכולם.

  3. 3

    וואוו איזו הגזמוותת !!!!!!!!!!!!!!!
    שר מדהים !!!!!
    חוץ מהפשלה הקטנה…..
    אל תשכחו שגם הוא בן אדם!!!!!

  4. 2

    פריד כזה תותח, שאפילו כשהוא "זייף", הוא נפל על צליל מצלילי האקורד. כששמעתי את הביצוע של השיר חשבתי שמדובר בקישוט מוזיקאלי ולא בהכרח בתקלה או השתנקות. הוא באמת גדול!!!

  5. 1

    מי שיודע על הופעות מענינות של פריד או כל זמר שווה אחר בחול המועד סוכות שיעדכן פה תודה ענקית.